FAIR PLAY

kampania

Przed rozpoczęciem finałowego turnieju 14. Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012, 22 maja Krajowe Centrum ds. AIDS uruchamia kampanię społeczną „FAIR PLAY Gram fair, używam prezerwatyw.”

Kampania będzie realizowana równolegle z meczami turnieju finałowego Euro 2012.

o co gramy?

Uczestnictwo w meczach turnieju finałowego Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 tworzy wspólnotę przeżyć, atmosferę radości i witalności, jednocześnie wiążąc się z silnymi emocjami, spotkaniem różnych kultur, istnieniem barier komunikacyjnych, w tym utrudnionej dostępności informacji w ojczystym języku oraz migracją wielkiej liczby uczestników. Te czynniki mogą sprzyjać podejmowaniu ryzykownych zachowań seksualnych i rozprzestrzenianiu się zakażeń.

Za pomocą zrozumiałej dla wszystkich, bez względu na język ojczysty, normy wartości zawartej w haśle „FAIR PLAY” Centrum stara się przekazać odbiorcom następującą myśl:

Baw się dobrze w czasie Euro 2012, ale unikaj ryzykownych zachowań seksualnych.
Jeśli podejmujesz kontakty seksualne używaj prezerwatyw.
Zrób wszystko, by HIV/AIDS nie był Twoim problemem.

Powtarzające się na materiałach kampanijnych zestawienie piłki i prezerwatywy nawiązuje do „czystej gry”, którą mamy nadzieję oglądać w czerwcu na boiskach w Polsce. Hasło „FAIR PLAY” inspiruje do bezpiecznego i odpowiedzialnego zachowania także poza stadionami oraz po zakończeniu rozgrywek. Odwołanie się do symboli narodowych drużyn biorących udział w Euro 2012 a tym samym prawdopodobnie najszerzej reprezentowanych przez kibiców i turystów narodowości służy szerokiemu zaadresowaniu przekazu.

dla kogo gramy?

Działania „FAIR PLAY” są skierowane do: kibiców, osób dorosłych podejmujących ryzykowne zachowania seksualne, gości przyjeżdżających z innych krajów.

taktyka kampanii

Kompleks działań komunikacyjnych obejmujący media audiowizualne i drukowane oraz wydarzenia i rozwiązania z zakresu PR służy dostarczeniu naszego przekazu do jak największej liczby osób podejmujących ryzykowne zachowania seksualne i skłonieniu ich do zmiany postaw – uprawiania bezpieczniejszego seksu, co w dużej mierze zapobiega rozprzestrzenianiu się HIV. Krajowe Centrum ds. AIDS stara się przeszczepić ideę „grania fair” z boiska piłkarskiego do świadomości odbiorców poprzez spot telewizyjny, spot radiowy, materiały informacyjne rozpowszechniane w prasie i w Internecie oraz billboardy.

Przekaz wzmacniają materiały drukowane - pakiety edukacyjne zawierające prezerwatywę, ulotki, chorągiewki – dystrybuowane przez trzyosobowe grupy „kibiców” niosące flagę „FAIR PLAY” w czasie eventów organizowanych w sąsiedztwie stadionów, „stref kibica” i „stref turystycznych”. Na ulotce umieszczono informacje w języku polskim, ukraińskim, angielskim, rosyjskim, niemieckim i hiszpańskim.

SPOT TV
Pobierz SPOT TV: .mp4, .wmv, .flv
SPOT RADIOWY
SPOT RADIOWY
KC ds AIDS

Krajowe Centrum ds AIDS
02-829 Warszawa, ul. Samsonowska 1
tel. +48 22 331 77 77
fax +48 22 331 77 76